måndag 2 mars 2009

Jakten på nya smaker lever, kycklinglever!


Ovan: Bourbon flamberad kycklinglever med vitlök och charlottenlök.

Ibland blir man som stenåldersmänniska sugen på att pröva nya smaker. Jag har länge gått och klurat på om jag ska försöka trotsa min nolltolerans mot inälvsmat och idag tog jag steget och köpte kyckling lever. Jag hackade en massa charlotten och vitlök som jag lagade tills den var glansig och söt. Sedan tillsatte jag den tärnade levern. Den fick steka på hög värme och flamberas inte mindre än två gånger i Black Velvet innan det var färdigt. 
Alltid när jag prövar smaker som jag av historien vet att jag har lite svårt för gör jag en pytteliten portion och äter den i små, små tuggor. Jag tror att en leverälskare hade gått i taket av denna anrättning. Jag själv lyckades med möda äta upp den lilla portion ni ser på bilden. Har man inte prövat har man inte levt. 
M.Frendberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar